Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanța: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acțiune

Ministrul Transporturilor, despre privatizarea Portului Constanța: Statul ar trebui să păstreze minimum 50% plus o acțiune
Publicat: 24/07/2014, 20:53
Actualizat: 24/07/2014, 20:53

„Eu cred că acolo putem privatiza până la 50% plus o acțiune, 50% plus o acțiune minim trebuie să rămână în proprietatea statului. Diferența – că se cedează comunității locale, că se vinde pe bursă și vor fi unii care vor cumpăra și se va modifica, să spunem, puțin, structura acționariatului, am aduce și alți acționari care să aibă viziune, din cei care au experiență legată de această activitate – nu este o decizie care îmi va aparține. V-am spus ce gândesc eu, este o decizie care va aparține Guvernului României și nu a ministrului Transporturilor. Astăzi, când noi vorbim, eu așa gândesc. Nu exclud posibilitatea să dăm comunității locale, nu exlud varianta în care să dau acțiuni pe bursă”, a spus Rus.

În prezent, Ministerul Transporturilor este acționar majoritar la Administrația Porturilor Maritime Constanța, cu 60%, iar Fondul Proprietatea și Primăria Constanța dețin fiecare 20% din capital.

Guvernul și Primăria Constanța vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acțiuni Consiliului Local și să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creșterii participației Primăriei Constanța a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari și a sindicatelor din port, dar și în mediul politic de la nivel central.

Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciază că transferul de proprietate trebuie realizat atunci când companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea prețului de vânzare.

„Nu sunt de acord să vindem ceva în situația în care capacitatea de negociere este extrem de mică, adică ești neprofitabil, ești aproape de faliment, insolvența te caută prin camera din față. Bătălia mea este nu să nu respect sau să nu privatizez – procesul de privatizare va continua – bătălia mea este să aduc aceste societăți în situația în care la privatizare să aibă preț. Noi mereu, de-a lungul istoriei recente, am privatizat profitul și am naționalizat pierderile. Încerc să aduc aceste societăți în situația în care, în momentul în care vom privatiza x%, y% sau tot din CFR Marfă, din CFR Călători, din Tarom sau din oricare altă companie de-a noastră, ea să aibă suficientă consistență economico-financiară și resursă umană validată astfel încât să aibă preț”, a afirmat Rus.

Grup Feroviar Român, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat în iunie 2013 câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Medvedev îl amenință pe Trump să nu intervină în războiul din Ucraina, dacă va câștiga...
Bianca Drăguşanu şi Gabi Bădălău, mai fericiţi ca niciodată alături de copii. La ceas de...
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Negocieri secrete între Ucraina și Rusia, dezvăluite în presa Germană. La ce nu vrea să...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
O femeie de 102 ani care nu are riduri aproape deloc și-a dezvăluit secretele. Folosește...
Cântăreață din România, implicată într-un grav accident auto! Mașina ei s-a izbit cu putere de...
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
Regele Felipe al Spaniei, împroşcat cu noroi şi huiduit în timpul vizitei sale în localităţile distruse...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Explozia de pe autostrada A7 i-a luat viața unui muncitor! Mesajul postat de Sorin Grindeanu,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Rezultate alegerile prezidenţiale din Republica Moldova. Maia Sandu a câştigat al doilea mandat de preşedinte
Minune a INGINERIEI! Cum a rezistat acest material atât de mult timp?
Cel mai mare regret al lui Băsescu. A recunoscut: Am greșit, puterea îți ia mințile
Calvarul gospodinelor de la bloc. Trucul simplu care rezolvă problema
S-a costumat în Barbie, cu formele la vedere, și mulți au confundat-o cu Bianca Drăgușanu....
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
De ce refuză să își urmeze pasiunea băiatul Oanei Ioniță? Ce spune aceasta despre perioada...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină